Zoek en vind

Erkende bedrijven en gecertificeerde installateurs

Via het landkaartje kunt u snel zoeken naar erkende bedrijven. Door middel van logo’s is aangegeven over welke erkenning een bedrijf beschikt.

Tevens is achter een bedrijf aangegeven of zij aangesloten zijn bij een brancheorganisatie:

NHK verkoop-installatie is de branchevereniging voor haardenspeciaalzaken met een representatieve showroom in Nederland.

LVI Nederland is een stichting die de belangen behartigt van de lokale verwarming installateurs (zonder showroom) in Nederland.

In het kader van het terugdringen van ongelukken door koolmonoxide, is per 1 oktober 2020 gewijzigde wetgeving van kracht, die voorziet in een stelsel van verplichte certificering voor (bepaalde onderdelen van) het installeren en onderhouden van gasverbrandingstoestellen. Er is een overgangsperiode van kracht. Per 1 januari 2023 dienen gasverbrandingstoestellen in bedrijf te worden gesteld door een gecertificeerde monteur. Zij zijn opgenomen in het Kwaliteitsregister Installateur Lokale Gasverwarming.